28. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava
1/8
synopse
Název označuje poměr ostrosti lidského zraku oproti jestřábímu. Deformace a neostrost zobrazení, závislé na hustotě fotoreceptorů, zastírají konkrétnost. Aluze na mýtus o Ikarovi tematizuje vzdálenost a jasnost vyhodnocení výhledu, precizně rytmizované vyprávění rozvíjí motiv pohledu a pádu z výšky.
„Tento film se zaměřuje na svět existující vně příběhu. Zničením ústředního příběhu člověka jsem chtěla objevit vše, co je z něj vyškrtnuté či lapené mimo něj.“ R. Hajamaová
biografie
Pro japonskou umělkyni Rei Hajamaovou (1987) je film prostředkem k nalezení harmonie mezi člověkem a okolním světem. Absolventka Tama Art University v Tokiu tvoří videa, v nichž skrze přírodní symboliku doplněnou o vlastní hudební stopy konfrontuje vnímání reality ze zvířecí a lidské perspektivy. Její práce byly vystaveny v Tokiu, v newyorském Muzeu pohyblivého obrazu i prezentovány na festivalech.
více o filmu
režie: | Rei Hayama |
producent: | Rei Hayama |
kamera: | Rei Hayama |
střih: | Rei Hayama |
hudba: | Frederic Mompou |
zvuk: | Rei Hayama |