synopse
Krevety, mušle, cibulové kroužky a další smažené speciality ze stánku, který se krčí pod ocelovou konstrukcí zvedacího mostu na 95. ulici v Chicagu. Podnik, který se krátce objevil v komedii
Bratři Bluesovi (1980) při legendárním skoku přes most, funguje dodnes a patří k nenápadným ikonám města. Deborah Stratman prokládá mostní scény z videokazetového záznamu svými záběry prostředí, které je syrové, neutěšené, a přesto zvláštním způsobem domácké.
„Jako člověk, který je přitahován neobvyklými krajinami a žije v chronicky rovinatém městě, mě nejvyšší silnice v okruhu stovek kilometrů velmi zajímá. Občas jsem tam jezdila, abych se na ni podívala v noci, a při jedné z těchto jízd jsem objevila Calumet Fisheries. […] Teprve když jsem tam byla po několikráté, všimla jsem si malé vystřižené fotografie
The Blues Brothers z novin a uvědomila si, že scéna skoku z mostu byla natočena právě tam. […] Líbí se mi, jak toto místo absorbuje jak svou skutečnou, tak i smyšlenou minulost. Skok z
The Blues Brothers vrhá stín neméně podstatný jako Skyway.“ — Deborah Stratman
biografie
Deborah Stratman (* 1967) je významná americká umělkyně a filmařka žijící v Chicagu. V roce 2014 byla na MFDF Ji.hlava porotkyní sekce Mezi moři, vedla masterclass a její snímek
Napadený obvod získal cenu za nejlepší experimentální dokumentární film. Do Jihlavy se pravidelně vrací se svou tvorbou, naposledy s filmem
Poslední věci (2022). Kromě experimentálních filmů vytváří také instalace a site-specific projekty. Témata, která ji zajímají, zahrnují svobodu, dohled, veřejný projev, propadliny, levitaci, kobylky, dravce, komety, evoluci, vyhynutí, exodus, sesterství a víru.
více o filmu
režie: | Deborah Stratman |
producent: | Deborah Stratman |