synopse
Pohoří Sandia v Novém Mexiku, ležící na východním okraji Skalistých hor, spojuje strmé zasněžené útesy s vyprahlostí pouští u svého úpatí. Vizuální portrét této krajiny, v němž hory ožívají, pulzují a proměňují se, doprovází audiomix znění extrémních teplot a písní kmenů Pueblo, které zde odedávna žijí. Techniky vycházející z tradice experimentálního filmu, jako jsou pookénkové kopírování, malba, koláž či rytí do materiálu, vtahují digitální obraz do plynutí vizuálního transu.„Díla Mélissy Faivre jsou pohlcující, halucinogenní, nebo dokonce vyvolávají závratě, v závislosti na vašem vnímání nebo možná na vaší divácké zkušenosti. Jsou bohatá na barvy, pohyb a asociace. Filmy jsou založeny na kamerových záběrech a fotografiích reprodukovaných snímek po snímku a vrstvených s videozáznamy pomocí kompozice a montáže, čímž vytvářejí nové představy. […] Montáž dosahuje úrovně mnohonásobného rozptýlení, které se jeví jako čistá fantazie; zároveň má potenciál vyvolat vaše individuální vzpomínky a asociace.“ — Walden Kunstausstellungen
Zdroj citátu: http://www.galerie-walden.de/INFECTED%20REALITY-english.pdf
biografie
Mélissa Faivre (* 1989) je francouzská videoartistka působící v Berlíně. Ve své tvorbě s digitálními formáty navazuje na postupy používané v experimentování s analogovým filmem. Je autorkou děl Songs for Being Alone (2014), The Becoming (2020), The Day the World Went Away (2023) a dalších videí.více o filmu
režie: | Mélissa Faivre |
producent: | Mélissa Faivre |
Uvedení
pondělí 27. 10. 2025, 14:00
DIOD
sobota 01. 11. 2025, 22:00
DIOD
Film na festivalu
typ premiéry: | Česká premiéra |
ročník festivalu: | 2025 |
sekce: | Souhvězdí |
jazyk: | bez dialogu |
jazyk titulků: | bez titulků |
barva: | Barevná |