28. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava
Také známý jako džihádista
synopse
Konceptuální dokument inspirovaný slavným filmem Masaa Adachiho Ryakushô renzoku shasatsuma (A.K.A. Serial Killer, 1969) vychází z tzv. landscape theory. Její zástupci usilují zachytit v umění formující vlivy prostředí na osobnost, působení konkrétních míst na život člověka. Režisér snímku takto rozebírá cestu mladého Francouze alžírského původu z domoviny do Sýrie a zpět, od společenské jistoty k radikalismu a zmaru. Aniž by nám jedinkrát hlavního protagonistu konkrétně ukázal, skládá v celku jeho obraz ze série záběrů ulic, pláží, budov a textového komentáře zápisů z výslechů a vyšetřování.
„Fûkei je japonsky ‘krajina’. Fûkeiron je návrh: otočte kameru o 180 stupňů, a nefilmujte předmět natáčení, ale krajinu, kterou spatřil.“ E. Baudelaire
biografie
Eric Baudelaire (1973) se narodil v Salt Lake City, v současnosti žije v Paříži, kde se kromě filmu věnuje také fotografii a výtvarnému umění. Svůj celovečerní debut Květnová anabáze a Fusako Shigenobu, Masao Adachi a sedmadvacet let bez obrazů (2011) věnoval členům radikální levicové skupiny Japonská rudá armáda. V Ji.hlavě jste mohli také vidět jeho snímek Dopisy Maxovi ( 2014).více o filmu
režie: | Eric Baudelaire |
producent: | Olivier Marboeuf, Eric Baudelaire, Alexandra Delage |
kamera: | Claire Mathon, Alan Guichaoua |
střih: | Claire Atherton |
zvuk: | Oguz Kaynak, Maxence Dussere, Nicolas Becker, Philippe Welsh |