synopse
Videodeník mladé íránské herečky určený příteli v exilu. Lamento zmařených nadějí ve vzpomínkách na kontroverzní prezidentské volby (2009), po kterých následovaly nejmasivnější protesty od islámské revoluce. Autor znovu inscenuje paralelní realitu starou osm let – předvolební extáze rámuje nedokončené zkoušení Macbetha. Znovuprožívání situací, které se nemohou vrátit, palčivě rezonuje s motivem smíření s realitou. Marné herecké gesto hodné zapamatování je vyzývavým vzdorem proti totalitě zapomínání a poctou obětem autokratického režimu. Horečnatost voleb je tlumena skepsí hlavních aktérů – také byli mladí a naivní.
„Existuje prázdný prostor, z kterého se vynořuje smysl? Můžeme prázdnotu naplnit realitou – svou vlastní realitou? Jsou obrazy, jež si pamatujeme, tytéž obrazy, nebo jejich odrazy?“ A. Razi
biografie
Ali Razi (1978), původem z íránského Shirazu, je oceňovaným nezávislým filmovým a divadelním režisérem. Jeho autorské projekty se většinou pohybují na hraně dokumentu a fikce, prozkoumávají vztah individuality a moci. První film Dvacet dní, které otřásly Teheránem (2010) byl promítán na řadě festivalů.
více o filmu
| režie: | Ali Razi | 
| producent: | Ali Razi | 
| scénář: | Ali Razi | 
| kamera: | Ata Mehrad, Ali Razi, Masoud Shokrnia | 
| střih: | Ali Razi | 
| hudba: | Ali Kalantari | 
kontakt
ALI RAZI / ali_razi50@yahoo.com
Film na festivalu
| typ premiéry: | Světová premiéra | 
| ročník festivalu: | 2018 | 
| sekce: | Opus Bonum | 
| formát: | DCP | 
| jazyk: | perština | 
| jazyk titulků: | angličtina | 
| barva: | Barevná | 



