Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

24. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava

ji-hlavadok-revuecdfEmerging producersInspirační fórum

DOC.STREAM Academy

DOC.STREAM Academy je workshop propojující vzdělávací instituce - Nordland Art and Film School a Filmovou, televizní fakultu Akademie múzických umění v Praze a Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně.

DOC.STREAM Academy

Workshop propojuje filmové studenty z Norska a České republiky prostřednictvím diskuzí a promítání a poskytuje platformu k interkulturní a mezioborové komunikaci, networkingu, prezentaci prací účastníků a nalezení nových kontaktů a spojení.

Workshop je otevřen pouze vybraným účastníkům a je financován z Fondů EHP a Norska.

Účastníci DOC.STREAM Academy

Martin Dvořáček

Martin Dvořáček se původně věnoval fotografování a natáčení sportovních výkonů, nyní studuje na UTB ve Zlíně - obor kamera. Minulý semestr natočil krátký dokument o bezdomovcích. (Tuláci vesmírem - momentálně ve finalizaci). Nyní připravuje dokument o leteckých záchranářích v Tatrách. Vedle reklamy a hrané tvorby vnímá dokumentární žánr jako oblast pro seberealizaci.

Filmografie:

2018 Aj my sme tu doma - kamera
2019 The courier by Tomáš Kubeček - kamera
2019 Tuláci vesmírem (v postprodukci) - režie, kamera

Pavel Jakeš

Pavel Jakeš se od útlého mládí věnuje příběhové tvorbě, po překonání Leukémie s domněnkou, že příběh může být nejsilnějším medikamentem. Od roku 2013 se začíná soustředit na Audiovizuální tvorbu s natočením prvotního snímku ,,Tetovaný námořník,, který se stal držitelem Hlavní ceny Mariana Poláka na Svitavské klapce 2016 a ceny za Hraný film na Opavském pávu 2016. Následně roku 2016 začal intenzivněji rozšiřovat své audiovizuální působení i v dokumentární formě natočením snímku Jade Peak - Yushan, který se stal držitelem ceny BEST AWARD na Trending Taiwan short film competition of 2016. Od roku 2018 se Pavel Jakeš audiovizuální tvorbou živí. Podílel se na realizaci celovečerních snímků např.: Uzly a pomeranče (2018), Špindl 2 (2019), Smečka (2019) atd. Aktuálně se věnuje jako scénárista pre-produkci seriálu Haluškové Slovensko a autorsky se věnuje realizaci celovečerního dokumentárního snímku ,,Smrt jako Šance.”

Filmografie:

2015 Hranice
2015 Tetovaný námořník
2015 Portrét
2015 Ideozločin
2016 Jade peak - Yushan
2017 Natálie v temnotě
2018 Anathema
2019 Smrt jako šance
2019 Tarot

Julia Mertens

Julia Mertens se zajímá o nalézání způsobů komunikace vnitřních hlasů bytostí skrze a za hranice ticha.

Filmografie:

2017 Mutter (experimentální krátký film)
2017 I, too am stranger (krátký dokument)
2018 Whistle back (experimentální krátký film)
2018 – 2019 Nyksund (fikce, dokument)
2019 Die Welt, die Stille (experimentální krátký dokument)

Johanna Carin Nyström

Johanna Carin Nyström se dostala k filmové tvorbě od tvůrčího psaní. Často používá psaní k vyvolání obrazůj nebo jako strategii ve filmové tvorbě. V současné době pracuje se subjektivní zkušeností s realitou, postpravdou a gnozeologií.

Filmografie:

2019 Washing Sheets in the Mud (installace)
2019 Wind (installace)
2018 The Sofa
2018 Things I will not tell
2017 Closeness

Laurens Pérol

Laurens Pérol se snaží pracovat na filmu skrze orchestraci a spojení literatury, malby, divadla, zvuku, zvukových palet, hudby, architektury a fotografie. V současné době žije v Kabelvåg v severním Norsku, kde dokončuje bakalářské stadium zaměřující se na pohyblivý obraz a pracuje primárně s režií a kamerou. Namísto vkládání cizích obrazů do mysli se snaží pužít pohyblivý obraz k vyvolání imaginace v divákovi.

Filmografie:

2016 Im Wasser (“Into the water”)
2018 Un condamné a mort doit manger (“A condemned to death has to eat”)
2019 Mellom oss (“Between us”) (ve výrobě, pracovní titul)
2019/20 Ĺøve (“Practice”) (ve výrobě)

Anna Petruželová

Anna Petruželová je z Louňovic, studovala filmovou tvorbu na střední škole sdělovací techniky, kde si také udělala promítačský průkaz. Nyní studuje katedru dokumentární tvorby na FAMU.

Filmografie:

2015 Máslovi
2016 Topení
2017 Polyporus
2017 Výhled  
2017 Jonas Mekas, Martin Čihák a rolety
2018 Postup práce  
2018 Tolik švestek nesníme  
2018 nevím, kaluže 
2019 televizní experimenty (kompot)  
2019 Když přeložíš jednu špagetu přes druhou špagetu

Lise Ulvedahl Carlsen

Lise Ulvedahl Carlsen je 25 let a narodila se a vyrůstala v Dánsku. Nyní studuje bakalářský stupeň na Norské akademii umění a filmu. Umění a filmu se Lise věnuje již 6 let, začala na přípravné umělecké škole Talentskolen v dánském Næstvedu, poté nastoupila na Einar Granum Kunstfagskole v Oslu, přičemž zároveň studovala bakalářský stupeň v oboru francouzský jazyk, kultura a literatura, v kombinaci s historií a performativními studii. Lise se velmi zajímá o zobrazení ženského těla a použití jazyka k jeho popisu. Zkoumá také to, jak používáme své tělo, když se vyjadřujeme slovy. Gramatika a struktury našeho jazyka jí poskytují zásadní podněty pro její dílo. Lise se zabývá dokumentární tvorbou, protože ji přitahuje zkoumání reality. V současné chvíli je jejím hlavním tématem znásilnění a použití gramatických prostředků v rámci expoziční terapie. Pracuje s vlastní zkušeností a využívá barvy, místa, slova a čísla, která se asociují s jejím příběhem, zatímco analyzuje jeho syntax.

Performance:

2019 Period Piece, živá práce s technikou body paintingu s použitím menstruační krve, performerka Lise Ulvedahl Carlsen
2019 PAIN PIECE, koncept a námět Lise Ulvedahl Carlsen, performerky Marte Øslebø Knutsen a
Lise Ulvedahl Carlsen, uvedeno v KBH+, 25.5.2019, Østerbro v Kodani.
2018 KROPPSPRESS, koncept a vystoupení Lise Ulvedahl Carlsen, uvedeno na Åpen Dag na Norské umělecké a filmové akademii, 9.12.18, Kabelvåg.
2018 No. 2, THEIS productions, koncept Marte Øslebø Knutsen, performerky Mary Ann Skretteberg
Andersen, Julie Roterud Amundsen, Jenny Drevland a Lise Ulvedahl Carlsen, uvedeno v Teateret Kristiansand 6. 6. 2018.
2017 GRAMMATIKK ER SÆTNINGENS SKELET, lektorské vystoupení Lise Ulvedahl Carlsen na
Univerzitě v Kodani, 7.11.2017 a 7.05.2018, Kodaň.
2016 Sørgelige Sætninger, performerka Lise Ulvedahl Carlsen, uvedeno v Hvad kan papir? Organizace DR, Absalons Kirke, Kodaň.

Video:

2014 05:11
2015 Les Confessions D'une Femme (the confessions of a woman)
2016 Rød er en farve (red is a color)
2017 Anatomi Croquis
2017 Tøsesnak (girls talk)
2018 Pain Piece I
2019 Pain Piece II
2019 An object for desire

Andrea White Hveding

Andrea je severo norská instalační umělkyně a filmová tvůrkyně. Soustředí se na zkoumání možností a hranic mezi zobrazováním reality a umělých nebo nových světů. V současné době studuje na Nordland College of Art and Film.

Filmografie:

2019 Growing up backwards
2019 The mystery solo
2019 I det private rom (“Behind closed doors”)
2017 Idiom
2017 Mens hun venter (“While she waits”)
2016 The Black Widow
2015 Obscurity

Filmové produkce:

2019 Asistentka režie/koordinace: IVO - Christina Lande
2018 Fotografie: Sofa - Johanna Nystrøm
2018 Fotografie: A condemned to death needs to eat - Laurens Perol
2018 Fotografie: (bez názvu, postprodukce) - Stian Bekkvik
2019 Fotografie: Sofies univers - Mathias Ingvoldstad
2018 Světlo: Plasthud - Adam Kjær
2019 Produkce/koordinace: (bez názvu, postprodukce) - Johanna Nystrøm
2017 Koordinace: Stemmeløs - Iver Jensen
2018 Asistentka produkce: Tauba i Bevegelse av Camilla Figenschou
2019 Asistentka produkce: Fashion shoot for Twin Studios / Nordland Film

Tutoři DOC.STREAM Academy
 

Anja Salomonowitz / Rakousko / filmová režisérka a scenáristka

Anja Salomonowitz, vídeňská filmová tvůrkyně, ve svých dílech používá specifický výtvarný jazyk, v němž kombinuje prvky dokumentární tvorby, klasické narace a konfrontace týkající se společnosti a politiky. Za své filmy získala mnohá ocenění i mezinárodní uznání a lze na ně nalézt odkazy v literatuře o dokumentární tvorbě.
 

Khavn De La Cruz / Filipíny / experimentální filmař

Khavn De La Cruz je výrazný experimentální filmař disponující nezastavitelnou touhou zkoumat a překračovat hranice filmového vyjadřování. Většina z jeho díla byla uvedena na zahraničních filmových festivalech a získala řadu ocenění. Je prezidentem nezávislé filmové společnosti Filmless Films, v minulosti byl ředitelem festivalu .MOV, prvního festivalu digitálního filmu na Filipínách. Vedle své filmařské činnosti se Khavn také věnuje psaní beletrie, poezie a skládání hudby.

 

Ministerstvo kultury
Fond kinematografie
Evropská unie
Město Jihlava
Kraj Vysočina
Česká televize
Český rozhlas
Aktuálně.cz
Respekt