Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

24. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava

ji-hlavadok-revuecdfEmerging producersInspirační fórum
Camorra
play
Camorra
Camorra
Camorra
Camorra

Camorra

režie: Francesco Patierno
originální název: Camorra
země: Itálie
rok: 2018
délka filmu: 70 min.

synopse

Camorra je italská zločinecká organizace, která působí v Neapoli, potažmo v celé Kampánii. Její rozmach, od počátečního drobného pašování až k mocným organizovaným klanům, které obchodují s drogami, zbraněmi i lidmi, ovlivnil i to, jak se vyvíjelo celé město a kraj. Střihový snímek využívá dobové filmové záběry, zpravodajské televizní reportáže, policejní fotografie a novinové titulky k vykreslení života tamějších obyvatel, praktik zločineckých bossů a celkové atmosféry ve městě. Tím podává výjimečnou, vyčerpávající filmovou zprávu o jedné z nejmocnějších organizací mafie. 

„Film Camorra se odehrává v určitém historickém období, od konce 60. do začátku 90. let, nejen aby nedidaktickým způsobem zprostředkoval emoce a informace, ale použil minulost jako zrcadlo současnosti.“ F. Patierno     

biografie

Francesco Patierno (1964) je italský režisér, scenárista a spisovatel. Před tím, než se stal kreativním režisérem v reklamní agentuře, vystudoval architekturu. Je režisérem dokumentů, videoklipů, reklam a reportáží pro Radiotelevisione Italiana, navrhoval také scénické dekorace. Jeho první snímek, krátký film Quel Giorno, měl premiéru na mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách.

více o filmu

režie: Francesco Patierno
producent: Andrea Patierno, Gabriele Genuino, Maria Pia Ammirati
scénář: Francesco Patierno, Isaia Sales
střih: Maria Fantastica Valmori
hudba: --- Meg
zvuk: Matteo Bendinelli

další filmy v sekci

Pravda o vraždících robotech
Tématem filmu je integrace strojů do běžného života. Na jedné straně jsou roboti velmi užiteční, na straně druhé často nahrazují lidi v zaměstnání, ba je dokonce mohou ohrožovat na životě. Snímek je montáží rozhovorů s pracujícími a různými specialisty a záběrů z míst, kde se již běžně roboti využívají. 

Pravda o vraždících robotech

Maxim Pozdorovkin
Spojené státy / 2018 / 82 min.
sekce: Svědectví o poznání
Východoevropská premiéra
Dělat děti
Tisíce dětí dnes přicházejí na svět za účasti třetí strany v laboratorních podmínkách. Dokumentární analýza sleduje motivaci klientů reprodukčních klinik, ambice lékařů a nenasycený trh metod početí. Nad otevřenými tématy zůstává viset otázka, kde končí reprodukční svoboda jedince.

Dělat děti

Barbara Burger
Švýcarsko / 2017 / 82 min.
sekce: Svědectví o poznání
Světová premiéra
Komplex Epopeje
Fantastický epos. Nacionalistický konstrukt. Ideální pro vyfocení selfie. Počmáraná plátna patřící na skládku. Anachronismus. Transcendentální zážitek. S hravostí filmového média nás dokument provádí vážným světem umění, v němž dostává slovo teoretik, restaurátor, filozof i japonský fanoušek Muchy.

Komplex Epopeje

Jan Strejcovský
Česká republika / 2017 / 55 min.
sekce: Svědectví o poznání
Světová premiéra
Toulky vidoucího
Dominique Batraville, haitský básník, novinář i herec, sedí ve svém skromném příbytku a čte si. Po minutě si lehne a pokračuje ve čtení. Tento pozvolna vyprávěný, leč působivý dokument nám jeho osobu představí pomocí statických, často detailních záběrů, podložených jeho vlastními monology i citacemi jiných. 

Toulky vidoucího

Aïda Maigre-Touchet
Kanada, Francie, Haiti / 2018 / 72 min.
sekce: Svědectví o poznání
Východoevropská premiéra
Všechny slzy
Vybavena starodávným mikroskopem, vynalezeným v 17. století obchodníkem s textiliemi Antonim Van Leeuwenhoekem, podniká autorka cestu rodným Bruselem a zkoumá vše, co jí přijde pod ruku. Dlouhá série subjektivních makrodetailů roztodivných tvarů je provázena citáty z Van Leeuwenhoekových dopisů.

Všechny slzy

Sarah Vanagt
Belgie / 2017 / 30 min.
sekce: Svědectví o poznání
Východoevropská premiéra
Bazinův film
Filmový teoretik André Bazin toužil realizovat snímek zabývající se kostely francouzské provincie Saintonge. O několik desítek let později přichází Pierre Hébert s rekonstrukcí Bazinova snu pomocí dokumentárně-animovaného filmu, jenž je zároveň filozofickou úvahou o vztahu architektury a filmového média. 

Bazinův film

Pierre Hébert
Kanada / 2017 / 70 min.
sekce: Svědectví o poznání
Česká premiéra
Nejsem žádný tvůj negr
Hlasem Samuela L. Jacksona doprovázená audiovizuální ilustrace rukopisu, který význačný americký spisovatel a aktivista James Baldwin nikdy nedopsal. Strhující historie boje Afroameričanů proti bílé nadřazenosti podávaná z perspektivy nevěřícího údivu, že se něco takového vůbec dělo a stále ještě děje.

Nejsem žádný tvůj negr

Raoul Peck
Spojené státy, Francie, Belgie / 2016 / 93 min.
sekce: Svědectví o poznání
Česká premiéra
Téměř nic
Snímek Almost Nothing představuje zákulisí organizace pro jaderný výzkum CERN. Pomocí rozhovorů s teoretickými fyziky, techniky i dalšími zaměstnanci odhaluje každodenní chod organizace i místní jídelny, zároveň se probírají nejvýznamnější otázky o vesmíru, jimiž se věda v současnosti zabývá. 

Téměř nic

ZimmerFrei, Anna de Manincor
Itálie, Francie, Belgie / 2018 / 77 min.
sekce: Svědectví o poznání
Východoevropská premiéra
Cinecitta Babilonia
Cinecittà, město filmu na Tiberu, dalo Mussolinimu na 300 filmů a lidem nové nebe hvězd. Dokument kombinující historická fakta s inscenovanými výpověďmi hereckých ikon vykresluje obraz italské továrny na sny nejen jako produktu propagandy a kapitálu, ale odhaluje také vztah mezi fašismem a Hollywoodem.

Cinecitta Babilonia

Marco Spagnoli
Itálie / 2017 / 73 min.
sekce: Svědectví o poznání
Východoevropská premiéra
Druhá strana Marsu
Vandana Verma dennodenně cestuje po Marsu a pořizuje fotografie jeho povrchu. Neopouští při tom laboratoř NASA v kalifornské Pasadeně, odkud řídí mobilní robotické vozítko Curiosity. Pohlcující esejistický dokument se společně s ní a dalšími odborníky na vesmírný výzkum a média zamýšlí nad záběry z planety vzdálené desítky milionů kilometrů. Mars se tak stává ideálním místem pro průzkum našeho paradoxního vztahu k fotografii a úvahu nad tím, zda nám snímky z vesmíru, ale také z různých míst planety, zprostředkovávají realitu, nebo ve skutečnosti vytvářejí její alternativní verzi, k níž bychom měli přistupovat mnohem obezřetněji. „Obraznost související s planetou Mars odhalje mnohé o našem vztahu k obrazům i o samotné planetě. Cílem tohoto filmu je zhmotnit před námi spektrální kvalitu definice obrazu.“ M. Långström
osobní program

Druhá strana Marsu

Minna Långström
Finsko / 2019 / 55 min.
sekce: Svědectví o poznání
Středoevropská premiéra
Panický záchvat
Narůstající rychlost života v moderní společnosti ústí mimo jiné ve zvýšený výskyt panických záchvatů a úzkostných poruch. Skladba detailů vytržených z běhu věcí doplněná komentáři bezprostředně zasažených obětí demonstruje různé projevy vychýleného vnímání a vyvozuje z nich znepokojivé závěry.

Panický záchvat

Ernesto Ardito
Argentina / 2017 / 76 min.
sekce: Svědectví o poznání
Evropská premiéra
... když se zrovna nedíváš
Elektron se při Youngově experimentu chová jinak, pokud je pokus zaznamenáván. Axiomu z kvantové fyziky podřídila natáčení dokumentaristka usilující zachytit vědou nepostihnutelné projevy lidského vědomí ve fyzickém světě. A po cestě dospěla k otázce: Komunikuje vzájemně voda, když to lidé nevidí?

... když se zrovna nedíváš

Phie Ambo
Dánsko / 2017 / 84 min.
sekce: Svědectví o poznání
Česká premiéra
Ministerstvo kultury
Fond kinematografie
Evropská unie
Město Jihlava
Kraj Vysočina
Česká televize
Český rozhlas
Aktuálně.cz
Respekt