Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

24. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava

ji-hlavadok-revuecdfEmerging producersInspirační fórum

Živé kino Jihlava 2019

Chcete na konci léta opět vidět vybrané české dokumentární filmy na netradičních místech? Živé kino Jihlava přiveze již tradičně pět výrazných zástupců české dokumentární tvorby do pěti zajímavých prostorů – tentokrát třeba do budovy Prioru nebo na sídliště. Nalaďte se s námi na blížící se 23. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava!

Živé kino Jihlava 2019
  • vstup zdarma
  • začátky projekcí ve 20.30
  • diskuze s tvůrci po všech projekcích
  • sledujte naši událost na  pro aktuální informace

PROGRAM ŽIVÉHO KINA JIHLAVA 2019

  • PÁ 23. 8. | 20.30 | (1) U starého vchodu do Zoo Jihlava (u řeky)
    FERAL

    režie: Jiří Holba, 2018, 72 min
    Charlie Soukup je undergroundový písničkář a signatář Charty 77. Na začátku 80. let emigroval. Posledních několik desítek let žije osaměle v australské divočině jako poustevník a buddhista. Dokumentarista Jiří Holba ho vyhledal na rozsáhlém pozemku v buši, kde si Soukup buduje tajné přístřešky a žije stranou civilizace. Celý snímek natočil sám přímo na místě a zachytil v něm spontánní rozhovory a situace, ve kterých nechává naplno působit Soukupovo svérázné charisma. Série monologů vyznívá jako svým způsobem strhující proud řeči na hraně blouznivosti a pronikavých životních postřehů.
     
  • SO 24. 8. | 20.30 | (2) Park za kinem Dukla
    VRATISLAV EFFENBERGER ANEB LOV NA ČERNÉHO ŽRALOKA

    režie: David Jařab, 2018, 84 min
    Portrét jednoho z nejvýznamnějších českých poválečných surrealistů Vratislava Effenbergera pojal David Jařab v duchu mistrovy poetiky jako hru. Sezval členy surrealistické skupiny a nechal je volně diskutovat o Effenbergerovi v prostředích, ve kterých zároveň inscenuje absurdní střetnutí a souvislosti. Klíčovým tématem jsou Effenbergerovy nerealizova(tel)né filmové scénáře, o jejichž dramatizaci se tvůrci ve snímku průběžně pokoušejí. Doplněk k surrealistickému lovu na Effenbergerovu imaginaci je rozhovor s autorovým synem plný rozporuplných osobních vzpomínek.
     
  • PO 26. 8. | 20.30 | (3) U pomníku Evžena Plocka, Masarykovo náměstí
    MŮJ NEZNÁMÝ VOJÍN

    režie: Anna Kryvenko, 2018, 79 min
    Z nezvyklých úhlů se na okupaci Československa v roce 1968 podívala dokumentaristka Anna Kryvenko. Film Můj neznámý vojín pojala jako audiovizuální deník, ve kterém se skrze raritní dobové archivní záběry a vlastní komentář vrací k tehdejším událostem. Režisérčin prastrýc patřil k okupačním vojskům a krátce po návratu z Československa spáchal sebevraždu. Ona sama se díky svému ukrajinskému původu potýká se zakořeněnou nenávistí Čechů vůči rusky mluvícím lidem. Snímek tak ukazuje dosud opomíjená temná dědictví srpnových událostí v současné české, ale i ukrajinské či ruské společnosti.
     
  • PÁ 30. 8. | 20.30 | (4) Sídliště Březinky, na louce mezi obchodním areálem a dětským hřištěm s lodí
    KIBERA: PŘÍBĚH SLUMU

    režie: Martin Páv, 2018, 86 min
    Fotograf Don, obyvatel obřího slumu Kibera v Nairobi, říká, že chce na svých snímcích zachytit pozitivní tvář svého domova. Nikoli utrpení, bídu a rezignaci, ale naději, odhodlání a kreativitu. Stejný program jako by si předsevzal i dokument Martina Páva. Snímek vizuálně těžící ze zvláštní fotogenie slumu je pojatý jako série výpovědí místních obyvatel. Vedle Dona vystupují zdejší umělci, učitelka nejmladších dětí nebo trenér boxerského mužstva. Zejména v závěrečné části věnované prezidentským volbám v Keni ale frustrace, beznaděj a násilí Kibery nezadržitelně vyplouvají na povrch.
     
  • SO 31. 8. | 20.30 | (5) V budově Prioru, Masarykovo náměstí
    CENTRAL BUS STATION

    režie: Tomáš Elšík, 2018, 75 min
    Telavivské centrální autobusové nádraží bývalo ještě nedávno největší na světě. Předimenzovaný prostor ale neslouží plně původnímu záměru – přivést sem zástupy lidí, kteří zmateni iluzivním designem interiéru podlehnou nákupní horečce. Z betonového monstra, které nepůjde ani snadno zbourat, se stala postupně schrána, zabydlovaná dočasně lidmi z okraje společnosti – uprchlíky, kriminálními živly, prostitutkami. Režisér snímku, stejně jako jeho hlavní hrdina, turistický průvodce Yonatan, se vyznávají v dokumentární ódě z fascinace jedním z divů světa zbytečnosti i mikrokosmem těch, kteří tu žijí.

 


Partneři Živého kina Ji.hlava

 

Ministerstvo kultury
Fond kinematografie
Evropská unie
Město Jihlava
Kraj Vysočina
Česká televize
Český rozhlas
Aktuálně.cz
Respekt