Cenu za nejlepší VR film získal snímek Výbušná dívka autorů Caroline Poggi a Jonathana Vinela za silné zachycení proměnlivosti lidské identity prostřednictvím zdánlivě jednoduchého motivu výbuchů. „Film vyniká vrstevnatými metaforami monstrozity a zoufalství, které odrážejí výzvy, jimž čelí ženy – a obecně i každý jedinec – v dnešní společnosti. Ocenili jsme jeho sugestivní a imaginativní svět, otevřený mnoha interpretacím, který se inspiruje prvky populární kultury, aniž by sklouzával k doslovným odkazům, a zároveň silně vyjadřuje témata osamělosti a izolace,“ uvedla porota, ve které zasedli česká herní vědkyně Tereza Fousek Krobová, italský filozof Luca Marchetti nebo britská kurátorka Tate Modern Valentine Umansky.
Zvláštní uznání získal film Útočiště režisérské dvojice Sjorse Swierstry a Ivanny Khitsinské za inovativní využití VR technologie a autentické zprostředkování reality války. „Ocenili jsme přímé a nezkreslené zobrazení reality, kterou většina z nás zná jen zprostředkovaně z médií. Zvlášť silně na nás zapůsobily scény, jež divákům umožňují prožít autentické zkušenosti lidí z Ukrajiny zachycených ve filmu, a také záměrně klaustrofobní atmosféra, kterou tvůrci pomocí technologie mistrně umocňují,“ uvedla porota.
Druhé zvláštní uznání putovalo k režisérce Shiuan Yan za film Trans-kompozice, který zaujal fantastickou atmosférou, bohatou vizualitou a poetickým zkoumáním duality lidského já. „Zvlášť nás zaujala hra světla a stínu a její hluboké propojení s autorovou kulturou a symbolickými významy. Silně působí i vazba na idealizované, téměř éterické osobní vzpomínky, které se postupně stávají univerzálními. Fascinující je také promyšlená vizuální architektura, která zrcadlí složitost lidského nitra, a vypravěčův hlas, jenž diváka provází celou cestou plnou úžasu a objevování,“ zhodnotila porota.