Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

25. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava

ji-hlavadok-revuecdfEmerging producersInspirační fórum
Bình
play
Bình
Bình
Bình

Bình

režie: Ostin Fam
originální název: Bình
země: Vietnam, Jižní Korea, Thajsko, Singapur
rok: 2020
délka filmu: 22 min.

synopse

Návštěvník z kosmu přicestoval na Zemi, kde na sebe bere podobu vietnamského chlapce. Stává se svědkem stavby velkého chrámu a setkává se s různými postavami, které stejně jako on hledají místo, jež by mohly nazývat domovem. Mysteriózní snímek těží svou tajuplnou atmosféru z autentických vietnamských lokací. 
 
Q&A - Ostin Fam:
 

biografie

Vietnamský režisér Ostin Fam je absolventem filmové vědy na americké Wesleyan University, kde za svůj projekt short/cut obdržel cenu pro nejlepší absolventský film. Je členem sdružení nezávislých newyorských filmařů Brooklyn Filmmakers Collective. Pracuje ve Spojených státech i Vietnamu.
 

více o filmu

režie: Ostin Fam
hrají: An Ngo Xuan , Binh Bui Bai , Tra My Phan Thi
producent: Lan Pham Ngoc
scénář: Ostin Fam
kamera: Dong Hoang Thanh

další filmy v sekci

Světluška
Performativní film skládá detaily výrazů soustředěných tváří s abstraktními kompozicemi, které ubíhají k výrazným světelným bodům, i geometrizujícími záběry tančících figur, aby tak asociativně ztvárnil motiv světlušek, jež v kubánské mytologii představují strašidýlka, dozvuky ohňů či duše putující nocí. „Prostřednictvím společně vytvářených procesů a experimentování točím filmy, jež umožňují smyslový zážitek a rozšiřují vnímání diváka o zachycený sociální/politický/kulturní/osobní jev.“ C. Claremi 

Světluška

Claudia Claremi
Kuba / 2019 / 17 min.
sekce: Fascinace
Světová premiéra
Dušanbe
Pomocí animátorské techniky se podsvícené fotografie prošívají do vzpomínek režisérovy tety na hory, výhledy a uspořádání věcí v bytě, odkud odjela do nuceného exilu. Kousky vzpomínek aktualizují diasporickou perspektivu skrze architektonické projekty, jimiž zpřítomňovala rodný Tádžikistán ve svém bytě v Darmstadtu.   "Film vychází z nalezeného materiálu a prostřednictvím fotografií vytváří montáž fragmentů z exilu. Zaměřil jsem se na barvy, textury a materii v obrazu i zvuku a pomocí zpomalené animace." K. Friesen  

Dušanbe

Kandis Friesen
Kanada, Spojené státy / 2018 / 5 min.
sekce: Fascinace
Evropská premiéra
podROST
Pohyb hlavy sovy se stal návodem pro pohyb kamery v přírodě, ukazující prostředí puštíka pruhovaného – nočního ptáka s typickým zbarvením, které zkoumáme ve velkých detailech a mnoha přiblíženích. Provždy platná pravidla přežití, navázaná na úbytek slepoty za tmy, se promítají do precizního pozorování sovího chování a pohybů v okolí, vždy potenciálně nepřátelském.  

podROST

Robert Todd
Spojené státy / 2011 / 12 min.
sekce: Fascinace
Evropská premiéra
Vůle
Meditativní evokace tzv. svíčkové revoluce v zimě let 2016/17 v Jižní Koreji. Hybridní mozaikou, kde jsou archivní i současné dokumentace narušovány zásahy do obrazu i performativními momenty, zobrazuje artefakty, situace a gesta nesoucí étos touhy po politické obměně.  "Pocit křehkosti tváří v tvář nepředstavitelné změně vedl výhradně k výpůjčkám citátů z doby minulé a budoucí." S. Kim, J. Cho  

Vůle

Jenny Cho, Sungeun Kim
Jižní Korea / 2018 / 20 min.
sekce: Fascinace
Světová premiéra
Filipiniana
Ironická koláž rozvíjí úvahu nad vládci a vůdci, jejich gesty, atributy, vlastnostmi a činy. Obrazy, lavírující mezi věrohodností archivní- ho záznamu a umělostí kašírovaných inscenací s kostýmy, které se stávají hyperbolami typických rysů chování či příznaků moci, jsou radikálně buřičskou hříčkou punkového výrazu. Khavn De la Cruz (1973), filipínský filmař, hudebník a spisovatel, je přední postavou mladé generace filipínské kinematografie. Podílel se na vzniku 47 celovečerních a 112 krátkých filmů a založil Mezinárodní filmový, hudební a literární festival MOV v Quezon City. Kromě několika celovečerních snímků (Kamias: Paměť zapomínání, 1999, MFDF Ji.hlava 2006; Manila ve spárech světla, 2008, MFDF Ji.hlava 2008) byl v roce 2006 na jihlavském festivalu prezentován průřez jeho krátkými filmy v sekci Průhledná bytost. „Přeskupit, přepsat, znovu přečíst hybridní dějiny mé domoviny pomocí poničených ikon a scénografií, které stvrzují, stejně jako vyvracejí zažitou mytologii.“

Filipiniana

Khavn De La Cruz
Filipíny / 2015 / 13 min.
sekce: Fascinace
Evropská premiéra
noimage
FilmLIST vytváří herbář fotogenie zahrady uprostřed města přikrytého sněhem. Drobnohledem na jednotlivé rostliny provádí precizní průzkum stavby, tvarů a barev a v romantizujícím naladění připomíná tradici filmů pracujících s objekty nalepenými přímo na filmový pás.

V zimní zahradě

Caryn Cline
Spojené státy / 2010 / 7 min.
sekce: Fascinace
Evropská premiéra
noimage
FilmUSÍNÁNÍ navozuje fázi upadání do spánku v pomalu se rozpouštějících obrazech, z nichž zůstávají jen nejasné skvrny zářící nepravidelnými pohyby, které vstupují do zorného pole a v rámu snění vedou až k hypnoticky pulzující ploše hlubokého spánku.

Dobrou noc, sladké sny

Hajime Kawaguchi
Japonsko / 2010 / 7 min.
sekce: Fascinace
Evropská premiéra
Mimoplanetární vyhodnocení III: Entropie: 25800
Melancholie bloumání krajinou rozbíjená místy kýčovitými disko-duhami a barevnými ilustracemi otevírá možné světy mimoplanetárního vědomí sdělujícího zprávu, v níž odkazy na termodynamické zákony či mayskou symboliku narážejí na kritické interpretace očekávání konfrontace lidského a vesmírného.   "‚ONO‘ ví." Yin-Ju Chen  

Mimoplanetární vyhodnocení III: Entropie: 25800

Yin-Ju Chen
Tchaj-wan / 2018 / 17 min.
sekce: Fascinace
Středoevropská premiéra
noimage
FilmSTÉBLO provádí mikrostudii růstu, formování přírodních tvarů i umělých vystřihovánek. Blízké pozorování nepředvídatelného pohybu umožňuje nahlédnout průběh tvarování nepravidelných vzorů a nesouměrných příběhů jednotlivých rostlin.

Růst

Johan Rijpma
Nizozemsko / 2011 / 1 min.
sekce: Fascinace
Středoevropská premiéra
HUMUS
Sám autor se představuje ve snímku, v němž využívá pohybů svého těla a jejich prolínáním vytváří abstraktní obrazce, které postupně prostupují celým prostorem rámu a zároveň kontrastují s pozadím bílého plátna. Celé video umocňuje výrazný zvukový podkres, který graduje společně s obrazem.
osobní program

HUMUS

Antonin De Bemels
Belgie / 2020 / 7 min.
sekce: Fascinace
Světová premiéra
Dvojí osmička
Setkání s Lindou Christanellovou, umělkyní rakouské feministické  avantgardy 70. let 20. století, zachytila autorka na dvojitý 8mm film, který pak paralelní projekcí utváří spojení obrazů vzájemného pohledu, aby zpřítomněním natáčejícího a natáčeného uvažovala nad viděním a býti viděnou. „Jakákoli interakce s obrazem si hledá vlastní formu. Filmuji-li někoho, nejde o jednostranné setkání, je to způsob seznámení se s tím druhým. Já se na vás jen nedívám. Já vidím, že mě vidíte.“ Ch. Perschonová

Dvojí osmička

Christiana Perschon
Rakousko / 2016 / 3 min.
sekce: Fascinace
Mezinárodní premiéra
noimage
FilmPOZICE vytváří v až pochodovém rytmu iluzi pohybu člověka a jeho kroků. Činí tak postprodukčním spojením fotografií z míst, kde se obvykle konají vojenské přehlídky, ale kde se většinu roku procházejí turisté. Zaměření na cíl a správnou pozici je hlavním pravidlem při průzkumu základních vlastností filmu.

Stochastika

David Kidman
Francie / 2011 / 6 min.
sekce: Fascinace
Česká premiéra
Ministerstvo kultury
Fond kinematografie
Creative Europe
Město Jihlava
Kraj Vysočina
Česká televize
Český rozhlas
Aktuálně.cz
Respekt