28. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava
Redesign festivalového webu
Webové stránky MFDF Ji.hlava hrají klíčovou roli v komunikaci s publikem festivalu, protože pouze na webu zveřejňujeme kompletní informace o přípravách a průběhu festivalu, plánovaných aktivitách a promítaných filmech. Naším cílem bylo zpřehlednit stávající design, který byl navržen v roce 2019 a který už nemůže naplnit potřeby festivalu. Grafické studio HMS Design (Heyduk, Musil & Strnad, s.r.o.) pro nás vytvořilo nový design, které by měl zpříjemnit uživatelskou zkušenost jak široké veřejnosti, tak i filmovým profesionálům. Potřebovali jsme oddělit od sebe tyto dvě kategorie publika, což bylo zohledněno ve výsledném designu: vznikly dvě samostatné kategorie Festival a Industry. Zjednodušil se přístup na podstránky online části festivalu, které také dostaly vlastní kategorii na hlavní stránce. Výrazně se proměnila podoba hlavní stránky webu: působí moderněji a přehledněji, má více užitečných funkcí a jednodušší navigaci a dokáže lépe propagovat aktivity a projekty festivalu. Filmový katalog a podstránky webu také mají novou podobu v grafickém návrhu: zjednodušilo vyhledávání filmů podle sekcí, informace na podstránkách jsou strukturovanější a srozumitelnější.
Nový grafický návrh festivalového webu pomocí barev a struktury základního menu odkazuje na starý design, což by být přístupnější pro návštěvníky, kteří jsou zvyklí na grafickou podobu festivalových stránek. Souběžně zpřehledňuje zveřejněné informace a pomáhá lépe komunikovat s festivalovým publikem a oslovovat nové diváky. V kontextu plánovaného prodloužení našeho festivalu z 6 na 10 dní to považujeme za podstatné a myslíme si, že nový vizuál webu pomůže dosáhnout lepších výsledků. Věříme, že bude sloužit minimálně další pět let a posílí konkurenceschopnost festivalu ve filmovém průmyslu.