synopse
Základní materiál k počítačové hudební kompozici dodal zvukový syntetizátor Maxe Mathewse z Bellových laboratoří a posléze jej dále elektronicky zpracoval Vladimir Ussachevsky. Skladba byla uvedena v rámci historicky významné přehlídky nové hudby Composers’ Showcase ve Whitney Museum. Znepokojivé surreálné obrazy z útrob a hlubin, které hudbu doprovázejí, evokují představu zrodu nového a možná až hrůzného.
biografie
Lloyd Michael Williams (1940) je americký experimentální filmař. Jako středoškolák si přivydělával jako uvaděč v Cinema 16 v New Yorku, což bylo jediné místo, kde se promítaly experimentální filmy na 16 mm. Později se živil reklamou. V roce 1960 spolupracoval s Mary Ellen Bute. S Jonasem Mekasem a dalšími založil v roce 1962 slavné sdružení autorů, zaměřené na archivaci a distribuci experimentálních filmů, The Film-Makers Cooperative. Z období 60. let pochází většina jeho 16mm filmů. Vladimir Ussachevsky, průkopník elektronické hudby, složil hudbu také k jeho filmu
Line of Apogee (1968).
více o filmu
| režie: | Lloyd Williams |
| producent: | Lloyd Williams |
| hudba: | Vladimir Ussachevsky |
Film na festivalu
| typ premiéry: | Česká premiéra |
| ročník festivalu: | 2024 |
| sekce: | Fascinace: Výpočetní film |
| jazyk: | bez dialogu |
| jazyk titulků: | bez titulků |
| barva: | Barevná |
Info
| režie: | Lloyd Williams |
| originální název: | Two Images For a Computer Piece (With an Interlude) |
| země: | Spojené státy |
| rok: | 1969 |
| délka filmu: | 10 min. |