28. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava
Factory Complex
synopse
Dělnice v asijských textilních továrnách, letušky nebo pracovnice call center zastupují generace matek a dcer, které od sedmdesátých let na vlastní kůži zažívají nástup neoliberalismu. V područí gigantů jako Samsung nebo Daewoo poznávají odvrácenou stranu snu o prosperitě, kterou vystihuje i obraz surrealisty Reného Magritta Polibek milenců. Dvojice má hlavy zamotané do látky podobně jako hrdinky snímku, který líčí globální slepotu a klade otázku, zda jsou slepými jen vykořisťovaní dělníci třetího světa, nebo i zákazníci e-shopů a značkových prodejen na Západě.
„Na počátku své kariéry jsem se cítil jako badatel, aktivista, sociální pracovník nebo pedagog. Nyní se cítím spíš jako pracovník pohřebního ústavu.“ Im Heung-soon
Celý blok sekce Průhledná krajina: Jižní Korea představuje Janis Prášil zde:
biografie
Im Heung-soon (1969) ve svých sociálně angažovaných dokumentech upozorňuje na život marginalizovaných společenských skupin a uvádí je do souvislostí s nástupem globální ekonomiky v asijských zemích.více o filmu
režie: | IM Heung-soon |