Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

24. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava

ji-hlavadok-revuecdfEmerging producersInspirační fórum
Vnímání vlastního těla
Vnímání vlastního těla
Vnímání vlastního těla
Vnímání vlastního těla

Vnímání vlastního těla

režie: Šárka Holečková
originální název: Vnímání vlastního těla
země: Česká republika
rok: 2017
délka filmu: 3 min.

synopse

Osobní výpověď ženy s narušeným vnímáním sebe samé. Dvojhlasý voiceover zprostředkovává proud negativních a povzbudivých myšlenek, které probíhají hlavou ženy trpící bulimií. Odhaluje tak proměnlivost a nejistoty vnitřního prožívání, ale také své krásné i nenáviděné tělo, když pomocí kamery prozkoumává části obnažené postavy.

biografie

Šárka Holečková (1995) se zabývá novými médii a grafickým designem a ve své tvorbě se soustřeďuje na způsoby lidského vnímání. Aktuálně studuje obor intermedia na Fakultě designu a umění Západočeské univerzity.

více o filmu

režie: Šárka Holečková
producent: Šárka Holečková
kamera: Šárka Holečková
střih: Šárka Holečková
zvuk: Šárka Holečková

další filmy v sekci

The conglomerate eternity
Archeologicky významné místo rozprostírá svoji paměť rovinami mýtů, rituálů a lidových vyprávění v esejistickém pojednání o podobách historické kontinuity. Absence kontaktního zvuku a minimalistická hudby zdůrazňuje vizuální motivy živoucích i neživých stop v krajině. 

The conglomerate eternity

Petr Pololáník
Česká republika / 2018 / 14 min.
sekce: Fascinace: Exprmntl.cz
Světová premiéra
Divoké oko - Likvidace prostoru - Navzdory omezení
Trilogie snímků, které vznikly přetvořením autorova filmu ze 70. let 20. století, zachycuje nahou ženskou postavu v jemných iteracích pohybů. Kombinace abstraktního expresionismu a figurálního motivu využívá výrazné barevnosti, prudké proměny tvarů a dynamiky lidské siluety.
osobní program

Divoké oko - Likvidace prostoru - Navzdory omezení

Petr Skala
Česká republika / 6 min.
sekce: Fascinace: Exprmntl.cz
Světová premiéra
Konzerva
Experimentální filmová koláž využívající postupy dokumentárního, hraného a animovaného filmu. Prolínající se stopy mizejícího dětství a hanáckého folkloru autorka zaznamenává na 16mm filmový materiál, a konzervuje tak vybrané motivy, které pozvolna, avšak nenávratně opouštějí naši současnost.

Konzerva

Lucie Navrátilová
Česká republika / 2017 / 14 min.
sekce: Fascinace: Exprmntl.cz
Světová premiéra
Jak přestat sledovat video, co nikdy nekončí
Filmová esej postavená na střetu dekorativních záběrů z ptačí perspektivy a tří mechanických, lineárně propojených monologů rozpitvává podvědomí jedince přesyceného množstvím rozličných voleb, názorů a možností v čísly poháněném věku digitálních médií.

Jak přestat sledovat video, co nikdy nekončí

Jan Martinec
Česká republika, Čína, Tchaj-wan / 2018 / 8 min.
sekce: Fascinace: Exprmntl.cz
Světová premiéra
Tradice
Dvě tradice města Kyjov: folklor a pervitin. Kroj odkazuje ke znakům moravského Slovácka: folklorní povrch podporovaný městským rozpočtem, neidylická rutina každodennosti, postavení mužů a žen, pokračování zábavy v nonstopu a ve sklepě. Precizně rytmizovaná filmová báseň je natočená a stříhaná tradičně, analogově.

Tradice

Kateřina Turečková
Česká republika / 2017 / 8 min.
sekce: Fascinace: Exprmntl.cz
Světová premiéra
Závrať hedvábné stezky
Maršál Tito nechal na důkaz síly socialismu vystavět železniční trať napříč Jugoslávií. V post-ideologickém 21. století představuje její protějšek tzv. hedvábná stezka čínských megalomanských projektů. Videoesej natočená v Černé Hoře, Hongkongu, Kazachstánu a Číně ukazuje globální vizi čínského státního kapitalismu.
osobní program

Závrať hedvábné stezky

Vilém Duha, Pavel Sterec
Česká republika / 2019 / 11 min.
sekce: Fascinace: Exprmntl.cz
Světová premiéra
Okno do dvora
Audiovizuální koláž zasazuje do papírových kulis záběry z Hitchcockova Okna do dvora, jehož myšlenky film hravě a provokativně rozvádí. K postavám musíme proniknout skrze vrstvy barev a cizorodých objektů, které zviditelňují proces medializace a zvýrazňují rám omezující náš pohled.
osobní program

Okno do dvora

Daniel Pitin
Česká republika / 2018 / 6 min.
sekce: Fascinace: Exprmntl.cz
Světová premiéra
Stopa (p)o mně
Analogový film jako analogie ke světu fyzickému, digitální odraz světa nemateriálního. Experimentální snímek slučující dvě substance se stává audiovizuálním otiskem našeho života v prostoru ohraničeném sice mantinely hmotnými, ale nesoucími v sobě potenciál „pozvednutí“ do roviny bezrozměrné.Fascinace: Exprmntl.cz - Mimo soutěž

Stopa (p)o mně

Simona Donovalova
Slovensko, Česká republika / 2016 / 8 min.
sekce: Fascinace: Exprmntl.cz
Mohyla války
Filmová esej staví publikum přímo do ohniska rekonstrukce historické bitvy. Střet stovek vojáků v dobových kostýmech ústící v imitaci organizovaného násilí osciluje mezi hrou, divadlem, spartakiádou a land artem. Zmnožené projekce vytvářejí pocit válečné vřavy, umocněné citáty protiválečného dramatu Karla Čapka Matka.
osobní program

Mohyla války

Martin Ježek
Česká republika / 2019 / 35 min.
sekce: Fascinace: Exprmntl.cz
Světová premiéra
Water Pure Azure
Malost lidského pohledu na svět často upřednostňuje perspektivu člověka před měřítky přírodních cyklů. Obrazové detaily vystihují sebestřednost, se kterou nám mnohdy uniká podstata celku, doplňuje je trefný nekompromisní komentář, který apeluje na uvědomění si dopadu chování jednotlivce na okolí.

Water Pure Azure

Adéla Kudlová
Česká republika, Finsko / 2016 / 4 min.
sekce: Fascinace: Exprmntl.cz
Pod černým sluncem
Krátká postdigitální meteorologická filmová báseň o černém slunci a jeho světle převážně sestavená z manipulovaných found footage materiálů v kombinaci s originální hudbou. Hlavní dějová linka je odvozená od remixovaného úseku z filmu americké meteorologické společnosti Above the Horizon z roku 1967.

Pod černým sluncem

Kilián Kuděla
Česká republika / 2018 / 6 min.
sekce: Fascinace: Exprmntl.cz
Světová premiéra
Takovéhle jaro snad ještě nebylo
Osobní esej vztahuje vnímání prostoru k mentálnímu vesmíru scenáristy a režiséra Pavla Juráčka, který v Příbrami našel „opravdu ideální místo“. V citlivém propojení deníkových zápisků, intimních poznámek a útržků filmů zkouší rozkládat konvenční vyprávěcí postupy a zbudovat svébytný svět nadčasového myšlení.

Takovéhle jaro snad ještě nebylo

Tereza Kozáková
Česká republika / 2018 / 21 min.
sekce: Fascinace: Exprmntl.cz
Světová premiéra
Ministerstvo kultury
Fond kinematografie
Evropská unie
Město Jihlava
Kraj Vysočina
Česká televize
Český rozhlas
Aktuálně.cz
Respekt