Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

25. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava

ji-hlavadok-revuecdfEmerging producersInspirační fórum

Filtrovat podle:




resetovat filtr

výpis porotců

Opus Bonum

První světla

Petr Borkovec

sekce: První světla
ročník: 2020
země: Česká republika
Pracuje jako dramaturg Café Fra. Píše sloupky pro Full Moon a Host, stanici Vltava, server iliteratura.cz a slovenskou revue Fraktál. Od roku 1990 vydal patnáct knih básní, próz a textů pro děti. K jeho posledním knihám patří sbírka povídek Lido di Dante (2017), básnická sbírka Herbář k čemusi horšímu (2018) a próza Petříček Sellier & Petříček Bellot (2019), letos vyjde ještě povídková kniha Sebrat klacek. Překládá poezie, mimo jiné V. Chodaseviče, V. Nabokova, J. Brodského, J. Odarčenka.

Christopher Small

sekce: První světla
ročník: 2020
země: Velká Británie
Christopher Small je spisovatel, filmař a dramaturg původem z Velké Británie, který v současnosti žije v Praze. Působí také jako projektový manažer pro prestižní workshop filmové kritiky s názvem Locarno Critics Academy, který je součástí Filmového festivalu v Locarnu. Při festivalu Sheffield Doc/Fest, kde působí i jako člen programového týmu, v letošním roce kurátoruje retrospektivní sekce Reimagining the Land, a to její online a “fyzické” varianty.

Matej Sotník

sekce: První světla
ročník: 2020
země: Slovensko
Spoluzakladatel a ředitel slovenské distribuční společnosti Film Expanded, v níž se zabývá strategií distribuce dokumentárních filmů, marketingem, zajišťováním finančních zdrojů a organizuje bratislavské Ozvěny MFDF Ji.hlava. Vystudoval audiovizuální studia na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě, scenáristiku na Akademii umění v Banské Bystrici a semestr strávil i na katedře dokumentární tvorby na FAMU. Spolu s dokumentaristy Markem Šulíkem a Mirem Remem založil alternativní distribuční platformu Dokument na kolech. Je členem redakční rady a vedoucím filmové sekce angažovaného měsíčníku Kapitál. V současnosti produkuje dokumentární debut Pauly Ďurinové Interiéry.

Mezi moři

Adrien Genoudet

sekce: Mezi moři
ročník: 2020
země: Francie
Adrien Genoudet je spisovatel, filmař a teoretik vizuální historie. Žije a působí v Paříži. Doktorát získal v oboru vizuální umění a film, a v letech 2016 až 2019 působil jako externí pedagogický a vědecký pracovník na College de France. Přednáší o filmu, historii a vizuálním umění na Pařížském institutu politických věd a na Evropské škole obrazu. Je autorem románů, esejí a několika filmů. V roce 2017 se za své umělecké dílo stal laureátem ceny Fondation Hugot du Collège de France. Od roku 2018 je šéfredaktorem historické revue Entre-Temps.

Tomáš Michálek

sekce: Mezi moři
ročník: 2020
země: Česká republika
Pod vedením Jaromíra Kallisty, producenta filmů Jana Švankmajera, absolvoval produkci na pražské FAMU. V roce 2011 spoluzaložil nezávislou produkční společnosti MasterFilm, se kterou produkoval režijní debut Tomáše Pavlíčka Parádně pokecal (2015), Chata na prodej (MFF Karlovy Vary 2018), dokumenty Nebezpečný svět Rajka Dolečka a Česká cesta, které byly uvedeny na několika mezinárodních festivalech. Produkoval také krátké filmy Pérák a experimentální snímek Návrat dinosaurů. V roce 2016 dokončil poslední film režiséra Jana Němce Vlk z Královských Vinohrad. Produkoval krátký animovaný film Plody mraků Kateřiny Karhankové. Loni dokončil dva filmy věnované významnému českému kameramanovi Jaroslavu Kučerovi, Deník a Jaroslav Kučera – zblízka.

Madeline Robert

sekce: Mezi moři
ročník: 2020
země: Švýcarsko
Madeline Robert je vedoucí industry sekce na mezinárodního filmového festivalu Visions du Réel. Pro tento festival jako pracuje členka výběrové komise a speciální poradkyně uměleckého ředitele od roku 2015. Žije v dokumentární vesnici Lussas ve Francii. Působí také jako producentka a její produkční společnost Les Films de la caravane se soustředí především na dokumentární debuty. V roce 2012 se podílela na vzniku projektu Doc Corner, který poskytuje prostor dokumentárním filmům v rámci filmového trhu festivalu v Cannes. Od samotného vzniku spolupracuje na tvorbě SVOD platformy Tënk.

Jasmina Sijerčić

sekce: Mezi moři
ročník: 2020
země: Bosnia and Herzegovina
Producentka Jasmina Sijerčić, původem z Bosny, studovala mezinárodní vztahy na pražské VŠE a poté produkci na FAMU. Rok strávila na katedře filmových studií na pařížské Sorbonně a ve Francii se rozhodla zůstat. Jako výkonná producentka pracovala pro produkční společnost ISKRA, v roce 2014 začala spolupracovat se společností Bocalupo Films jako nezávislá producentka. Celovečerní film Une Histoire Americaine byl její první producentský projekt ve spolupráci s Bocalupo Films. Následoval experimentální dokument Dead Slow Ahead, který měl premiéru na filmovém festivalu v Locarnu, kde získal zvláštní cenu poroty. Nadále se věnuje produkci hraných a dokumentárních filmů, většinou v rámci mezinárodní koprodukce.

Lina Zacher

sekce: Mezi moři
ročník: 2020
země: Německo
Lina Zacher vystudovala pedagogiku umění na Univerzitě umění a designu Burg Giebichenstein v německém Halle. V roce 2015 spolu s Delphine Bishop založila interkulturní multimediální program MIO, který poskytuje podporu mladým talentovaným umělcům. V současnosti působí jako nezávislá filmařka a umělkyně v Německu, na Madagaskaru a na Filipínách. Její filmový debut Fonja, který vytvořila spolu s chovanci největší věznice pro mladistvé na Madagaskaru, vyhrál cenu pro nejlepší světový dokument na MFDF Ji.hlava v roce 2019, cenu Up & Coming Award pro nadějné umělce na festivalu This Human World ve Vídni, cenu Cinegate na IFFC v Kolíně a cenu za nejlepší dokument na berlínském festivalu Sehsüchte.

Česká radost

Jindřiška Bláhová

sekce: Česká radost
ročník: 2020
země: Česká republika
Filmová kritička, historička a pedagožka, redaktorka týdeníku Respekt a šéfredaktorka filmového časopisu Cinepur. Jako odborná asistentka na Katedře filmových studií FF UK se specializuje na dějiny vztahů mezi Hollywoodem a Evropou, kulturu v době státního socialismu a filmové festivaly. V současnosti vede výzkum dějin MFF Karlovy Vary před rokem 1989.

Vojtěch Brtnický

sekce: Česká radost
ročník: 2020
země: Česká republika
Fotograf a jihlavský rodák Vojtěch Brtnický zastává názor, že fotografie sama o sobě není uměleckým oborem, nýbrž řemeslem. Nepovažuje se za umělce, ale za dokumentaristu (nejen) současného českého tance. Na svém kontě má řadu samostatných i kolektivních výstav a spolupráci s významnými osobnostmi současného tanečního světa. Již přes deset let působí jako oficiální fotograf Festivalu Tanec Praha a Česká Taneční Platforma.

Anna Kryvenko

sekce: Česká radost
ročník: 2020
země: Ukrajina
Filmová režisérka, střihačka a fotografka se narodila se v ukrajinském Kyjevě. Je absolventkou Centra Audiovizuálních Studií na pražské FAMU. Předtím studovala divadelní režii na KNUTKT a režii alternativního divadla na pražské DAMU. Její filmy a performance byly promítány na festivalech MFDF Ji.hlava, Fluidum Festival, Visions du Reél a DOK Leipzig, její film Potichu jako kometa vyhrál cenu za nejlepší experimentální počin na Famufestu 2014, a snímek Poslechnout horizont získal cenu za nejlepší český experimentální film na MFDF Ji.hlava 2015. Její poslední celovečerní debut Můj neznámý vojín premiéroval získal ocenění v hlavní soutěži na festivalu ZagrebDOX 2019.

Brit Plieštik Jensen

sekce: Česká radost
ročník: 2020
země: Dánsko
Brit Jensen, Dánka, žijící mnoho let v Česku, je audio dokumentaristka a dramaturgyně. Vytvořila desítky dokumentů pro český, dánský, britský a australský rozhlas. Spolu s novinářkou Magdalenou Sodomkovou produkovala první český true crime podcast, Matematika zločinu. S dokumentaristou Jiřím Slavičínským na stanici Wave založila a dramaturgovala dokumentarní cyklus DokuVlna. V současné době pracuje na nezávislém true-horror podcastu Anatomie strachů a dramaturguje nový cyklus krátkých dokumentů “Dokumoment” pro Český rozhlas Vltava.

Denisa Václavová

sekce: Česká radost
ročník: 2020
země: Česká republika
Denisa Václavová je dramaturgyně, kurátorka, fundraiserka a konzultantka kulturních projektů. Vystudovala produkci na divadelní fakultě AMU a volné a užité umění na UMPRUM v Praze, kde dnes působí jako pedagožka. Je spoluzakladatelkou neziskové organizace Čtyři dny, pořádající od roku 1996 mezinárodní festival současného umění 4 + 4 dny v pohybu, který oživuje opuštěné a nevyužívané objekty site specific uměním, a spoluautorkou publikací Site Specific a Divadlo v netradičním prostoru, performance a site specific.

Fascinace

Svědectví

První světla - studentská porota

Marcel Halcin

sekce: První světla - studentská porota
ročník: 2020
země: Česká republika
Marcel Halcin studoval obory obraz a zvuk na Filmové škole Zlín a audiovizuální tvorbu na Slezské univerzitě v Opavě a v současnosti studuje na katedře dokumentární tvorby FAMU. Velmi jej ovlivnil půlroční pobytem v blízkosti řeckých uprchlických táborů. Do studentské poroty se přihlásil, protože se rád učí a vnímá náhled ostatních.

Vojtěch Konečný

sekce: První světla - studentská porota
ročník: 2020
země: Česká republika
Vojtěch Konečný vystudoval film na University of the Arts London a nyní studuje režii na pražské FAMU. V roce 2018 v rámci programu 28 Times Cinema byl jedním z 28 porotců soutěžní sekce Giornate degli Autori benátského filmového festivalu.

Anastasia Serdyuk

sekce: První světla - studentská porota
ročník: 2020
země: Rusko
Anastasia Serdyuk je doktorandkou ateliéru filmové a televizní grafiky na UMPRUM a studentkou prvního ročníku filmových studií na Univerzitě Karlově. Ve své tvorbě se pohybuje na hranice mezi experimentem a dokumentací reality pomoci přírodních objektů, fotografických materiálů a zpracováním informací na fotografických snímcích. Aktuálně se zabývá dokumentárním filmem s přesahem do interaktivních médií.

Libor Vrážel

sekce: První světla - studentská porota
ročník: 2020
země: Česká republika
Studuje teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury na Masarykově univerzitě.. V současnosti se zajímá o dějiny a proměny filmového vyprávění, ve volném čase se věnuje fotografii a překladu.

Silver Eye

Michaela Čajková

sekce: Silver Eye
ročník: 2020
země: Slovensko
Michaela je zakladatelkou společnosti Filmotor. Vystudovala hospodářskou politiku a mezinárodní vztahy a bakalářský titul na pražské FAMU. Začínala jako vedoucí výroby krátkých filmů. Specializovala se na oblast distribuce filmů, například svojí 2letou spoluprací s Taskovski Films nebo s berlínskou společností missingFILMs. Po výměnném pobytu v Bezalel Academy se věnovala dokumentárnímu filmu. Berlinale Talent 2017.

Christine Camdessus

sekce: Silver Eye
ročník: 2020
země: Francie
Christine Camdessus, od roku 2018 výkonná ředitelka FIPADOC, založila v roce 2001 svoji vlastní produkční společnost Alegria, která produkuje kreativní dokumenty. Filmy z produkce Alegria jsou distribuovány po celém světe. Christine je porotkyní a stálou expertkou v stipendijního programu Nipkow v Berlíně. V letech 2000-2011 byla Christine ředitelkou postgraduálního kurzu The Master in European Audiovisual Management (MEGA). Je zvolenou členkou představenstva USPA (unie vedoucích televizních producentů ve Francii), členkou European Documentary Network a členkou Evropské filmové akademie. Pracovala jako výkonná ředitelka Gaumont Television.

Veronika Janatková

sekce: Silver Eye
ročník: 2020
země: Česká republika
Veronika Janatková je producentka, režisérka a kurátorka. V poslední dekádě působila především na poli dokumentárních filmů se sociálně-politickou tématikou. Zabývá se problematikou celosvětových výrobních řetězců a dynamiky globálního severu a jihu, feministických hnutí ve Rwandě, či politické reality na post-sovětském Kavkaze. Veroničin režijní debut z roku 2019 je dokumentární film o utopiích v kontextu vesmírných objevů a kosmického jara. Spoluzaložila DokuBaku, první nezávislý festival dokumentárního filmu v ázerbajdžánském Baku, kde působí jako programový dramaturg.

Ondřej Kazík

sekce: Silver Eye
ročník: 2020
země: Česká republika
Absolvoval obory Kulturní Antropologie a Filmové vědy na FF UP v Olomouci. Od roku 2012 působí na několika filmových festivalech na produkčních i programových pozicích. Od roku 2015 do roku 2018 se podílel na organizaci kulturní platformy Pastiche Filmz, z.s. jako programový vedoucí filmového klubu. Od roku 2015 působí jako dramaturg na mezinárodním festivalu populárně-vědeckých filmů Academia Film Olomouc (AFO). V současné době pracuje na pozici vedoucího programu festivalu Academia Film Olomouc a studuje doktorské studium na Katedře divadelních a filmových studií Univerzity Palackého v Olomouci, kde se věnuje výzkumu současné distribuce dokumentárního filmu.

Tomáš Poštulka

sekce: Silver Eye
ročník: 2020
země: Česká republika
Narodil se v Olomouci, kde roku 2020 na Univerzitě Palackého získal magisterský titul z oborů Filmová studia a Mediální studia. Ve spolupráci s MFDF Ji.hlava pravidelně přispíval pro web DOK.revue. Na své alma mater byl členem výzkumných týmů u dvou akademických projektů - jeden byl věnován dílu Jana Švankmajera, druhý výzkumu struktur českého filmového průmyslu v letech 2018 a 2019. Od roku 2016 pracuje pro populárně-vědecký dokumentární festival Academia Film Olomouc, momentálně coby asistent komunikace. Mezi lety 2017-2020 byl zodpovědný za textovou identitu filmového klubu Pastiche Filmz v Olomouci. Na přelomu let 2018 a 2019 strávil sedm měsíců na studijním pobytu na Goethe Universität ve Frankfurtu nad Mohanem. Roku 2020 začal pracovat coby dramaturg a outreach koordinátor pro festival Jeden svět.

Diana Tabakov

sekce: Silver Eye
ročník: 2020
země: Česká republika
Diana Tabakov je výkonnou ředitelkou a vedoucí akvizic mezinárodní VOD platformy Dafilms.cz. V současnosti také vede vzdělávací projekt My Street Films, působí jako nezávislá expertka pro Státní fond kinematografie a dramaturgyně Dokumentárních pondělí v Kině Světozor. V úzké spolupráci s producenty také vede distribuční a propagační kampaně dokumentů (Až přijde válka, FREM). Vyrůstala na Maltě, na Karlově univerzitě studovala humanitní vědy a následně získala magisterský titul na London University of the Arts v oboru dokumentárního filmu. Pravidelně se účastní porot filmových festivalů či přednáší na vysokých školách.

Porota pedagogů a studentů – Česká radost

Ministerstvo kultury
Fond kinematografie
Creative Europe
Město Jihlava
Kraj Vysočina
Česká televize
Český rozhlas
Aktuálně.cz
Respekt