28. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava
Láska, západní marky a smrt
synopse
Mezi roky 1955 až 1973 existoval v Západním Německu pracovní program, v němž byli dočasně najímáni pracovníci z jižní a východní Evropy. Mezi nejpočetnější skupinu z nich patřili Turci. Fyzicky náročná práce za často nuzných podmínek, rasistické a xenofobní prostředí a stesk po domově dal vzniknout specifické hudební scéně, kdy náměty písní plynou ze života nájemných migrantů-pracovníků. Film mapuje dějiny a hudbu této subkultury na pozadí politického dění – od folkových balad po rockové protest-songy.„Povolali pracovníky, dorazily však lidské bytosti, povolali pracovníky, dorazily však lidské bytosti. Potřebovali naši práci, pracovní sílu, která obstará montážní linku, my lidé jsme nebyli zajímaví, proto jsme pro vás zůstali neznámí.“
biografie
Cem Kaya (* 1976) je turecko-německý dokumentární režisér, scenárista a kameraman. K jeho častým námětům patří turecká kultura, migrace a také hudba. S oblibou pracuje s formou found footage. Jeho předchozími celovečerními dokumenty jsou Arabové (2010) a Remake, Remix, Rip-off (2014).více o filmu
režie: | Cem Kaya |
producent: | Florian Shcewe |
scénář: | Cem Kaya, Mehmet Akif Büyükatalay |
střih: | Cem Kaya |
zvuk: | Henning Hein |