Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

25. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava

ji-hlavadok-revuecdfEmerging producersInspirační fórum

Živé kino Praha 2021

Chcete vidět nové dokumentární filmy v předpremiéře? Láká vás setkání s jejich tvůrci? Živé kino Praha letos opět nabídne exkluzivně celovečerní dokumenty a jeden blok dokumentárních kraťasů těsně před dokončením, které budete moci vidět v komorních projekcích dříve než ostatní!

Živé kino Praha 2021

Živé kino Praha zve na dokončované novinky českého dokumentárního filmu. Režisér Martin Ježek jde po stopách básníka Jakuba Demla, Martin Kohout se zamýšlí nad společenským vývojem u nás a Jan Látal zve diváky do světa zpěváka Jana Nedvěda. V předpremiéře pak Živé kino nabídne také oceňovaný animovaný dokument Diany Cam Van Nguyen, který reflektuje vztah dcery a otce, uvedený před pár dny na festivalu v Locarnu. Všechny snímky se dočkají premiéry na 25. dokumentární Ji.hlavě.

A kde se budou filmy promítat? To se dozvíte až v den akce, kdy vám přijde SMS s adresou místa konání, pokud tedy budete dost rychlí (více zde). Nalaďte se s námi na 25. MFDF Ji.hlava!

PROGRAM ŽIVÉHO KINA PRAHA 2021

PO 30. 8. | 18.00 | PRAHA 7
NÁŠ OČISTEC
režie: Martin Ježek

Kolektivní film, kinematografická performance, svým způsobem pocta básníku a knězi Jakubu Demlovi se pokouší zpřítomnit zážitek jednotlivých tvůrců na setkání s jeho texty ze souboru „Můj očistec“. Osciluje na pomezí mezi spontánním až surovým filmem a konceptuální performancí. Formou triptych, „heretická mše“ o čtyřech se vzájemně prostupujících částech v barvě (Klauzura, Pouť, Domov, Hřbitov), které tematizují a vymezují svět typicky Demlovských motivů. Pátá část ve vysokém kontrastu černé a bílé je reakcí na iluzi barevného světa, hlasem ze záhrobí, jež rámuje věčně absurdní lidskou snahu o nesmrtelnost. Živá projekce ze tří 16mm projektorů.

---

PÁ 3. 9. | 19.30 | PRAHA 1
HLASY PRO PREZIDENTA ANEB POKUS O KONTRAREVOLUCI
režie: Martin Kohout

Na svůj absolventský film z roku 2015 popisující příběh ekonomické transformace, navazuje nyní režisér a sociolog Martin Kohout společenskou esejí sledující vývoj a směřování naší země na půdorysu posledních parlamentních a prezidentských voleb v době migrantské krize a brexitu. Film se zároveň ohlíží skrz rozhovory s intelektuály, bývalými politiky, představiteli elit za polistopadovým vývojem v Čechách a jeho současným demagogickým ubíráním v rozdělené společnosti.

---

ČT 9. 9. | 13.30 | PRAHA 2
MY STREET FILMS

Filmy účastníků dokumentárního workshopu.

---

ČT 9. 9. | 19.30 | PRAHA 8
TAHLE DOBA NENÍ PRO NÁS
režie: Jan Látal

Režisér Jan Látal sledoval stárnoucího hudebníka Jana Nedvěda na jeho možná posledním turné. S písničkářem, který se cíleně straní médií, se mu během několika let podařilo navázat intenzivní vztah a Nedvěd ho pustil do své skladatelské kuchyně – dřevěné boudy vedle své chatky u Berounky, v které skládá své písně. Diváci tak v přímém přenosu uvidí, jak Honza Nedvěd píše texty, komponuje a přemýšlí o hudbě. Tato kontemplace pak režisérovi slouží jako odrazový můstek k názorům Jana Nedvěda na aktuální politické dění, na stárnutí a vztahy obecně. Nedvěd se ve filmu vydává proti proudu času na chatu do Luk pod Medníkem, kde prožil jako tramp své dětství a kde napsal své první písničky. Chata, kterou Nedvěd před lety daroval svému synovi, je v dezolátním stavu. Ve filmu zobrazuje metaforu rozkladu hodnotového systému, který Nedvědova generace vyznávala a který dnes mizí společně s ní. Proto se film jmenuje Tahle doba není pro nás. Dalším rámcem filmu jsou rozhovory s několika muzikanty, jako je Xavier Baumaxa, Mucha nebo Vilém Spilka, kteří Nedvědovi písně parodují a přepracovávají. Režisér tak divákům nabízí zajímavou a vtipnou reflexi hudební tvorby Jana Nedvěda.

---

NE 12. 9. | 19.30 | PRAHA 7
MILÝ TATI
režie: Diana Cam Van Nguyen

Psaní dopisů jako terapie a snaha vyrovnat se s pocitem neporozumění a opuštěnosti představuje ústřední motiv autobiografického absolventského snímku. Dospělá Diana prochází dopisy, jež jí tatínek psal z vězení, když byla ještě malá. Vřelost a láskyplnost otcových slov kontrastuje s jeho činy po návratu domů, jež se nyní snaží autorka pochopit a navázat znovu vztah s odcizeným rodičem. Neobvyklá technika propojující hraný film s rotoskopií, 2-D a cut-out animací vytváří estetický prostor pro autentickou zpověď, v níž rezonuje zásadní otázka: Bylo by všechno v pořádku, kdybych se narodila jako kluk?

---

Projekt je realizován s finanční podporou hl. m. Prahy

FOTOGALERIE ŽIVÉHO KINA PRAHA 2020

Ministerstvo kultury
Fond kinematografie
Město Jihlava
Kraj Vysočina
Česká televize
Český rozhlas
Aktuálně.cz
Respekt