Dopisy Maxovi
Eric Baudelaire / Francie / 2014 / Východoevropská premiéra / 103 min.
synopse
Bývalý ministr zahraničí samostatné Abcházie – země, kterou v její nezávislosti na Gruzii uznává jen několik států světa – Maxim Gvinjia je přítelem režiséra Erica Baudelaira, který mu od roku 2012 posílá dopisy z Francie. Baudelairovy dopisy jsou ve filmu zobrazeny ve formě textu, Gvinjiovy telefonické odpovědi jsou čteny ve voice overech. Gvinjiova osobní vyprávění i úvahy nad vlastním národem a jeho historií doprovází záběry každodenního života v Abcházii, zpravidla krátké civilní momentky snímané profesionální kamerou z ruky, bez zjevné souvislosti s obsahem dopisů.DETAIL:
„První dopis, který jsem dostal. Byl to skutečný dopis. Byl zabalený v papírové obálce. ‚Drahý Maxi, jsi tam? Eric.‘ Ano, někde jsem. Jsem tady, v Abcházii, v kanceláři. Je slunečný den. Slavíme den nezávislosti.“
biografie
Rodák ze Salt Lake City v současnosti žije v Paříži, kde se kromě filmu věnuje také fotografii a výtvarnému umění. Svůj celovečerní debut Květnová anabáze a Fusako Shigenobu, Masao Adachi a sedmadvacet let bez obrazů (2011), uvedený také v Jihlavě, věnoval členům radikální levicové skupiny Japonská rudá armáda. Podle scénáře člena skupiny a filmaře Adachiho natočil svůj druhý snímek The Ugly One (2013) kombinující postupy hraného a dokumentárního filmu.více o filmu
režie: | Eric Baudelaire |
hrají: | Maxim Gvinjia |
producent: | Eric Baudelaire |
scénář: | Eric Baudelaire |
kamera: | Eric Baudelaire |
střih: | Laure Vermeersch, Eric Baudelaire |
kontakt
Poulet-Malassis
Eric Baudelaire
41 bis Quai de la Loire, A304
Paris / 75019 / France
+33 647 826 890
info@pouletmalassis.com
www.pouletmalassis.com
Film na festivalu
typ premiéry: | Východoevropská premiéra |
ročník festivalu: | 2014 |
sekce: | Opus Bonum |
formát: | DCP |
jazyk: | ruština, abcházština, angličtina |
jazyk titulků: | angličtina |
barva: | Barevná |
Info
režie: | Eric Baudelaire |
originální název: | Letters to Max |
země: | Francie |
rok: | 2014 |
délka filmu: | 103 min. |