synopse
Videodeník mladé íránské herečky určený příteli v exilu. Lamento zmařených nadějí ve vzpomínkách na kontroverzní prezidentské volby (2009), po kterých následovaly nejmasivnější protesty od islámské revoluce. Autor znovu inscenuje paralelní realitu starou osm let – předvolební extáze rámuje nedokončené zkoušení Macbetha. Znovuprožívání situací, které se nemohou vrátit, palčivě rezonuje s motivem smíření s realitou. Marné herecké gesto hodné zapamatování je vyzývavým vzdorem proti totalitě zapomínání a poctou obětem autokratického režimu. Horečnatost voleb je tlumena skepsí hlavních aktérů – také byli mladí a naivní.
„Existuje prázdný prostor, z kterého se vynořuje smysl? Můžeme prázdnotu naplnit realitou – svou vlastní realitou? Jsou obrazy, jež si pamatujeme, tytéž obrazy, nebo jejich odrazy?“ A. Razi
biografie
Ali Razi (1978), původem z íránského Shirazu, je oceňovaným nezávislým filmovým a divadelním režisérem. Jeho autorské projekty se většinou pohybují na hraně dokumentu a fikce, prozkoumávají vztah individuality a moci. První film Dvacet dní, které otřásly Teheránem (2010) byl promítán na řadě festivalů.
více o filmu
| režie: | Ali Razi |
| producent: | Ali Razi |
| scénář: | Ali Razi |
| kamera: | Ata Mehrad, Ali Razi, Masoud Shokrnia |
| střih: | Ali Razi |
| hudba: | Ali Kalantari |
kontakt
ALI RAZI / ali_razi50@yahoo.com
Film na festivalu
| typ premiéry: | Světová premiéra |
| ročník festivalu: | 2018 |
| sekce: | Opus Bonum |
| formát: | DCP |
| jazyk: | perština |
| jazyk titulků: | angličtina |
| barva: | Barevná |



